Rok szkolny 2014/2015
W roku szkolnym 2014/2015 realizowane były w naszej szkole różnorodne projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Ich realizacja umożliwiła uczniom pogłębianie wiedzy, utrwalanie umiejętności przydatnych w codziennym życiu oraz rozwijanie zainteresowań.
Uczniowie szkoły podstawowej uczestniczyli w projekcie „Fascynujący świat nauki i technologii”, realizowanym przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu. W trakcie realizacji projektu nauczyciele dokonali szczegółowej diagnozy uczniów, określającej ich trudności i predyspozycje w zakresie czytania, pisania, rozumienia, uczenia się matematyki oraz nabywania wiadomości humanistycznych. Uczestnicząc w zajęciach pozalekcyjnych, realizowanych z zastosowaniem metod aktywizujących, dzieci miały możliwość pogłębiania wiedzy. W ramach projektu organizowane były różnorodne wyjazdy edukacyjne. Niezwykłym doświadczeniem był udział uczniów w zajęciach w pracowniach eksperymentalno-doświadczalnych RCRE w Opolu. Bogate wyposażenie pracowni wzbudziło zainteresowanie i ciekawość poznawczą uczniów. W ramach poznawania instytucji kultury, odbyły się zajęcia w teatrze. Dzieci nie tylko oglądały przedstawienie teatralne, ale również poznały ciekawostki dotyczące pracy aktora, miały okazję wcielać się w ich role. Uczniowie biorący udział w projekcie gościli również w Parku Nauki i Ewolucji Człowieka w Krasiejowie. Nowoczesna technologia cyfrowa, ciekawe eksponaty, opowieści przewodników pozwoliły uczestnikom wyprawy oderwać się na moment od rzeczywistości i stać się podróżnikami w czasie.
„Razem możemy więcej”
Uczniowie gimnazjum pogłębiali swą wiedzę oraz rozwijali umiejętności w ramach projektu unijnego „Razem możemy więcej”, realizowanego przez Starostwo Powiatowe w Krapkowicach. Uwzględniając potrzeby i zainteresowania uczniów, odbywały się następujące zajęcia pozalekcyjne:
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze,
- edukacja proekologiczna,
- matematyka jako narzędzie człowieka w codziennym życiu,
- poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe,
- korzystanie z dóbr Internetu,
- hipoterapia,
- zajęcia z podstaw języka czeskiego.
Realizacja zajęć pozalekcyjnych umożliwia uczniom niepełnosprawnym nabywanie umiejętności coraz lepszego radzenia sobie w różnych życiowych sytuacjach.
„Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy”
Uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej przysposabiającej do pracy byli uczestnikami projektu „Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy”, realizowanego przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu. Uczestniczyli w zajęciach pozalekcyjnych realizowanych w formie projektu, z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi ICT. Brali udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie. Ciekawym doświadczeniem dla uczniów były czterotygodniowe praktyki, które odbywały się w Ludowym Klubie Jeździeckim „Lewada” w Zakrzowie. Uczniowie wykonując głównie prace porządkowe i ogrodnicze, uczyli się odpowiedzialności, systematyczności, wytrwałości. W ramach rehabilitacji, brali udział w hipoterapii oraz zajęciach na basenie.
Szkoła, uczestnicząc w realizacji tego projektu, wyposażona została w nowe komputery.
Współpraca międzynarodowa
Nasza szkoła od lat bierze udział w różnego rodzaju projektach i przedsięwzięciach międzynarodowych, dzięki czemu placówka jest wyposażona w nowoczesny sprzęt, a nauczyciele zdobywają doświadczenie. W ostatnim czasie uczestniczyliśmy w projekcie Comenius, podczas którego byliśmy w stałym kontakcie ze szkołami z Rumunii, Łotwy, Czech, Turcji. Chcemy poszerzać nasze horyzonty współpracy. W roku szkolnym 2014/2015 rozpoczęto współpracę ze szkołą o podobnym profilu z partnerskiego dla powiatu krapkowickiego - powiatu Altenkirchen. Goście z Niemiec byli pozytywnie zaskoczeni wyposażeniem szkoły w nowoczesny sprzęt oraz rodzinną atmosferą panującą w placówce. Mamy nadzieję, że ta wizyta będzie początkiem dalszej współpracy.
Mamy ogród sensoryczny
Powiat krapkowicki wspólnie z naszą szkołą realizuje projekt, za sprawą którego uczniowie mogą korzystać z ogrodu sensorycznego. To pierwszy taki ogród w powiecie krapkowickim. Uczniowie z niepełnosprawnością mogą poznawać otoczenie przyrodnicze za pomocą różnych zmysłów, co pozwala im lepiej zrozumieć świat i jego różnorodność. Z pozoru zwyczajny ogród z roślinami i krzewami może mieć niebagatelne znacznie dla rozwoju uczniów placówki.